با توجه به توسعه شرکت ایران خودرو خراسان و نیاز به گسترش نگاه علمی، ارتباط با دانشگاه به صورت جدی تر دنبال می شود.

مهندس وحید آیتی مسؤول ارتباط صنعت و دانشگاه در مصاحبه با خبرنگار روابط عمومی ضمن اعلام این مطلب گفت: پیشرفت و ادامه حیات صنعت و دانشگاه مستلزم ایجاد ارتباط و همکاری این دو مجموعه با هم می باشد و در تمامی دنیا پذیرفته شده است، کشورهای مترقی و پیشرفته از سالیان دور این رابطه را ایجاد و بستر آن را آماده نموده اند.
وی عنوان کرد: در سالیان گذشته نیاز شرکت در زمینه های مختلف، توسط کارشناسان با تجربه شرکت و گاهاً پیمانکاران مرتفع می شد، اما با توسعه روز افزون شرکت ایران خودرو خراسان نگاه علمی و پژوهشی باید گسترش می¬یافت. همین موضوع باعث شکل گیری تفکر ارتباط صنعت ودانشگاه در سازمان گردید.
آیتی در ادامه با اشاره به لزوم ایجاد فرآیند موفق و پایدار در زمینه ارتباط صنعت و دانشگاه گفت: در مقاطعی این دو مجموعه با توجه به روحیات مدیران آنان با یکدیگر همکاری داشته و اتفاقات خوبی هم در این زمینه حادث شده است اما موضوع اصلی حفظ و تداوم این همکاری است.
وی افزود: ما در شرکت به دنبال ایجاد رابطه پایدار و موثر و بستر سازی مناسب در این خصوص هستیم و در همین رابطه با همکاری سایر واحدها گام هایی با ایجاد انجمن های علمی و تخصصی از قبیل: تجهیزات و اتوماسیون صنعتی، فناوری اطلاعات، فرآیند و سازمان و… برداشته شده است و سایر انجمن¬ها نیز، متناسب با نیاز سازمان در حال شکل گیری هستند.
وی در خصوص پروژه های در دست اقدام در دفتر ارتباط صنعت با دانشگاه گفت: در حال حاضر چند پروژه فنی شامل: بهبود مواد و خواص جیگ و فیکسچرهای سالن بدنه سازی، بهینه سازی استفاده از تینرهای شستشو و بهبود فیلتراسیون خطوط در سالن¬های رنگ ، داخلی سازی قطعات یدکی تجهیزات سالن¬های مونتاژ و بدنه سازی، پروژه سیستم انطباق پذیری ناوگان حمل محصولات ایران خودرو خراسان و… در دست بررسی و اقدام است که به لطف خداوند تا به اینجا پیشرفت مطلوبی داشته اند.
آیتی اضافه کرد: برای ایجاد بستر و فرآیند مناسب و شناخت نقاط قوت و ضعف این همکاری روشهایی انتخاب گردیده تا ایجاد بستر و ساز و کارهای درون سازمانی و برون سازمانی و شناخت تیم های متخصص تسریع یابد.
وی در پایان گفت: هدف از ایجاد دفتر ارتباط صنعت و دانشگاه تعامل اثر بخش و دو جانبه با مراکز علمی و پژوهشی به منظور ارتقاء قابلیت های سازمانی است.