دومین جلسه کمیته پروژه‌های پژوهشی و نوآورانه شرکت ایران خودرو خراسان، با هدف ارزیابی و تصمیم گیری در خصوص دستاورد های پایان نامه با موضوع بهبود فرآیند تصفیه فاضلاب این شرکت، در حضور مدیرعامل و سایر اعضا برگزار شد.
پروژه تصفیه خانه شرکت ایران خودرو خراسان با هدف بهبود فرآیند تصفیه فاضلاب، توسط دانشجوی دانشگاه فردوسی به مدت یک سال در قالب پایان‌نامه کارشناسی ارشد تهیه و تنظیم گردیده است. محمد مهدی یزدی به همراه استاد مشاور خود در دومین جلسه کمیته پروژه های پژوهشی حضور یافت و به ارائه دستاورد های پایان نامه خود پرداخت.
مسئول مرکز پژوهش و نوآوری شرکت ایران خودرو خراسان، در خصوص این جلسه گفت: در سال های اخیر با ایجاد زیر ساخت های مناسب توانستیم ارتباط موثری با دانشگاه‌ها و مراکز دانش بنیان برقرار سازیم و از ظرفیت نخبگان و دانشجویان به منظور بهبود فرآیندهای داخل سازمان استفاده کنیم.
وحید آیتی عنوان کرد: در همین راستا و با هدف به‌روزرسانی و بهینه‌سازی فرآیند تصفیه فاضلاب در سازمان، یک پروژه پژوهشی تحت عنوان”شبیه سازی و بهینه سازی فرآیند تصفیه فاضلاب به روش MBR”در دانشگاه تعریف گردید که توسط یکی از دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد مورد بررسی قرار گرفت.
وی افزود: این پروژه پس از یک سال تحقیق و بررسی، در قالب یک پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد تهیه گردید و در دومین جلسه کمیته پروژه‌های پژوهشی شرکت ایران خودرو خراسان مورد ارزیابی قرار گرفت.
آیتی در خصوص اهداف این پروژه بیان کرد: ما قصد داریم تا میزان بیشتری از آب مصرفی در سالن‌های تولیدی را بازیابی کرده و در فرآیند تولید استفاده کنیم. این پروژه نه تنها به بهبود فرآیند تولید بلکه به حفظ محیط زیست نیز کمک می‌کند.
عضو هیئت علمی گروه شیمی دانشگاه فردوسی مشهد که به عنوان نماینده دانشگاه در این جلسه حضور داشت، از نتایج مثبت این جلسه خبر داد و بیان کرد: جلسه بسیار تخصصی و کارآمد بود، که نشان از اراده‌ی این شرکت برای برقراری همکاری اثربخش با دانشگاه می باشد.
علیرضا سلیمی ضمن تشکر از توجه ویژه مدیرعامل شرکت به مباحث پژوهشی و استفاده از دانش دانشگاهیان، گفت: ارتباط نزدیک بین دانشگاه و شرکت باعث فراهم آمدن فرصت‌های مطالعاتی مفیدی برای اساتید و زمینه پژوهشی برای دانشجویان شده است.
وی در انتها خاطر نشان کرد: فعالیت های مرکز پژوهش و نوآوری شرکت ایران خودرو خراسان برای من بسیار قابل توجه و تحسین برانگیز است و اطمینان دارم با فعالیت های این مرکز در آینده شاهد ارتباط بیشتر دانشگاه و این شرکت باشیم.